8 Pomysły jak rozplanować i zaprojektować idealną poczekalnię

Bądźmy szczerzy, nikt nie lubi czekać w poczekalni, ale jest to coś, co wszyscy robimy i czasami możemy chwilę poczekać.  Ostatnie badania wykazały, że średni czas przebywania osoby w poczekalni lekarza wynosi około 21 minut. Dlatego też wrażenie, jakie wywołuje poczekalnia, może być przeżyciem typu make or break experience; niezwykle ważne jest, aby goście czuli się komfortowo i byli mile widziani podczas siedzenia w Twojej przestrzeni. Twoja poczekalnia powinna być również odzwierciedleniem tego, co Ty i Twoja firma lub organizacja reprezentują. Ze względu na te wszystkie wytyczne, wiedza o tym, od czego zacząć planując swoją przestrzeń, może być przytłaczająca. Dlatego też zebraliśmy kilka wskazówek i rad, które pomogą nam pozbyć się zgadywania.

Full Disclaimer: Jesteśmy dealerem mebli biurowych i sprzedajemy niektóre z produktów, które analizujemy. Aby dowiedzieć się więcej o sprzedawanych przez nas produktach, procesie przeglądu i dlaczego możesz nam zaufać, zapraszamy do odwiedzenia: Dlaczego jesteśmy inni. Kim jest BTOD.com i The Breakroom Blog?

1. Zwróć uwagę na ruch drogowy

Kiedy aranżujesz swoją przestrzeń recepcyjną, chcesz mieć jasny pomysł na to, gdzie Twoi goście będą wchodzić i wychodzić i upewnij się, że te obszary są wyraźnie zaznaczone. Nie ma nic gorszego niż stawienie się na wizytę i nie mając pojęcia, dokąd się udać; może to być od razu odkładanie. Chcesz mieć pewność, że ruch pieszy może swobodnie poruszać się wokół poczekalni i nie ma wąskich gardeł, co może być jeszcze bardziej płynne, jeśli masz osobne wyjście, aby utrzymać ruch w jednym kierunku. Należy również upewnić się, że pacjenci przechodzą przez wizytę bez konieczności krzyżowania ich ścieżek z innymi pacjentami lub prześledzenia ich kroków.

2. Wypełnij prawym meblem.

Najważniejszą częścią poczekalni są meble; nie tylko jest to pierwsza rzecz, którą zobaczą Twoi goście, ale także to, jak komfortowo będą się czuli w Twojej przestrzeni:

Recepcja
Recepcja powinna być centralnym punktem poczekalni i powinna być łatwo widoczna i dostępna od wejścia. Powinien być również zapraszający i czysty; ostatnią rzeczą, jaką chcesz, gdy goście przyjeżdżają są papiery, pudełka i pakiety rozsiane po recepcji. Jeśli jest to znajomy widok w recepcji, będziesz chciał być pewny, aby wybrać recepcję z odpowiednim magazynem, więc masz gdzieś schować od dostaw i innych przedmiotów. Upewnij się również, że będziesz miał wystarczająco dużo miejsca dla wszystkich potrzeb, takich jak telefony, komputery, drukarki i skanery, jak również wystarczająco dużo miejsca dla liczby osób, które będą przy biurku w tym samym czasie. Będziesz musiał również zdecydować, jaki kształt biurka będzie Ci potrzebny w zależności od Twojej przestrzeni i preferencji, jak również innych decyzji projektowych (np. podwyższony front będzie Ci potrzebny do ukrycia poufnych informacji itp.) Chcesz wybrać wykończenie, które będzie pasowało do Twojego wystroju i zapewni trwałość, której potrzebujesz (laminat z włókien drzewnych jest bardzo odporny na zużycie), a nawet możesz dodać kilka wykończeń, takich jak stal lub pleksiglas. Bez względu na to, jakie biurka recepcyjne bierzesz pod uwagę, najważniejszą rzeczą jest zmierzenie wszystkiego! Musisz dokładnie zmierzyć powierzchnię recepcji, którą chcesz zagwarantować, że wybrane przez Ciebie biurko bez problemu zmieści się w przestrzeni.

Poczekalnia
Pomiary są tak samo ważne w poczekalni; przestrzeń musi wyglądać profesjonalnie i atrakcyjnie, a jednocześnie wygodnie pomieścić gości. Weź pomiary niektórych mebli recepcyjnych, które rozważasz, aby upewnić się, że zmieszczą się one w Twojej przestrzeni. Aby zdecydować, ile mebli będziesz potrzebował, zastanów się, ile krzeseł do poczekalni będzie używanych przez Twoich gości w najbardziej pracowity dzień, a następnie dodaj kilka stołów do przestrzeni, jak również.  Nie zapomnij, kiedy mierzysz, aby zostawić pokój dla gości do swobodnego poruszania się i dla wygodnej przestrzeni między siedzeniami. Możesz również rozważyć, jaki wzór siedzenia używasz, na przykład, niektórzy klienci zazwyczaj nie chcą siedzieć tyłem do drzwi i użycie kwadratowego lub "U-kształtnego" układu siedzeń może być dobrym sposobem, aby goście mogli zdecydować, w jaki sposób chcieliby wchodzić w interakcję z innymi czekającymi.

Wybierając krzesła recepcyjne, które najlepiej sprawdzą się w Twoim otoczeniu, należy wziąć pod uwagę wiele rzeczy:

Wygodnie? 

Nieprzyjemne siedzenie może sprawić, że oczekiwanie wydłuży się, więc najlepszym testem jest wypróbowanie go. Chcesz w nim siedzieć przez ponad 20 minut?
Rozważ wszystkich swoich gości, ich wielkość, wiek i mobilność.  To określi rzeczy, jak gdybyś potrzebował krzeseł z ramionami lub krzeseł o różnych rozmiarach, aby pomieścić wszystkich.

Wreszcie, decydując się na wszystkie meble recepcyjne, budżet będzie jednym z największych czynników, jak również wtedy, gdy będzie on potrzebny. Upewnij się, aby opuścić odpowiedni czas realizacji, jeśli planujesz mieć swój obszar recepcji zrobić dla konkretnej daty, na przykład dla otwartego domu, ponieważ nie ma nic gorszego niż czekanie do ostatniej chwili i nie mając nowe meble na wielki dzień.

3. Wybierz ostrożnie kolory.

Kolory mebli, które wybierasz, jak również kolory ścian i armatury mogą mieć bezpośredni wpływ na sposób, w jaki czują się Twoi goście. Jeśli projektujesz poczekalnię gabinetu lekarskiego, możesz wybrać kolory uspokajające lub uspokajające, takie jak zielony lub niebieski z odrobiną różu do współczucia. Niebieski oznacza uczciwość, lojalność i bezpieczeństwo, podczas gdy zielony uspokaja. Dlatego też, jeśli decyzje muszą być podejmowane w recepcji, wybór miękkoniebieskiej zieleni może pomóc w podejmowaniu decyzji.  W innych obszarach recepcji biurowych, takich jak w salonie, różowy odcień może dać klientom znać, że będą rozpieszczane, natomiast żółty i czerwony może powodować niepokój i agresję. Przy wyborze kolorów nie zapomnij, że możesz chcieć, aby kolory Twojej firmy odbijały się również w poczekalni. Jeżeli ty jesteś niepewny o co colours pracuje najlepszy, upewniał się zamawiać tkaniny próbki widzieć jak one wyglądają w twój przestrzeni i w twój oświetleniu.

4. Dash of Décor.

Kiedy już zdecydujesz się na swoje meble i kolory, chcesz wybrać kilka elementów wystroju, które mogą również ustawić nastrój w Twojej recepcji.  Wybierz rzeczy, które ludzie będą pamiętać i upewnij się, że zaspokoją potrzeby swoich klientów.  Na przykład, wyróżnij się dodając gustowne dzieła sztuki, akwarium pełne

Egzotycznych ryb Tankr to relaksująca cecha wodna; nadanie im czegoś ciekawego do oglądania nie tylko sprawi, że Twoje biuro będzie wyjątkowe, ale również pomoże zrelaksować gości przed wizytą.  Poczekalnia jest również doskonałym miejscem do wyświetlania informacji o Twojej firmie i nie zapomnij o starannie ułożonych materiałach do czytania, które pomogą Twoim gościom spędzić czas.

5. Ustawić maskę z oświetleniem.  

Regulacja oświetlenia w poczekalni może również poprawić komfort odwiedzających i wprowadzić pewien nastrój. Miękkie, jasne światło tworzy poczucie spokoju i zwiększa atrakcyjność eksponatów, co byłoby dobre w biznesowym otoczeniu biurowym. Niskie, ciepłe światło w międzyczasie emituje "domową" jakość i może dodać uroku, jeśli wybierasz się na rodzinną atmosferę. Sztucznie wyglądające światło może odpadać jako surowe, więc możesz chcieć pozostać z dala od żarówek fluorescencyjnych w obszarze recepcji, a naturalne światło może sprawić, że Twoja przestrzeń będzie wyglądała na większą, ponieważ okna mogą łączyć pokój z otoczeniem.

6. Technologia

To, że Twoi goście są w poczekalni, nie oznacza, że zatrzymują się w pracy.  Dlatego warto zastanowić się nad ułatwieniem dostępu do gniazdek, aby mogły one ładować i korzystać z telefonów komórkowych, iPadów i laptopów podczas oczekiwania.  Darmowe Wi-Fi jest również świetną rzeczą do zaoferowania i nie zapomnij podać hasła.   Podczas pracy i oczekiwania to doskonały czas na promocję firmy również z wykorzystaniem technologii: za pomocą telewizorów z płaskim ekranem wyświetlać informacje o tym, kim jesteś, a nawet wirtualnie je oprowadzić.

7. Używanie programów graficznych

Jeśli po prostu nie jesteś pewien, od czego zacząć lub jak ustawić poczekalnię, dostępne są narzędzia do projektowania online, do których możesz się zwrócić o pomoc. Programy takie jak 2020 Giza i Concept Draw mogą łatwo pomóc Ci stworzyć najlepszy układ i projekt, opracować oferty, a nawet zaprojektować przestrzeń biurową aż do Twoich drukarek i telefonów. Twój dostawca mebli może również pomóc Ci zdecydować, co jest odpowiednie dla Twojej przestrzeni.

8. Dobra obsługa Nadal ma znaczenie.

Tylko dlatego, że ustawiłeś idealną poczekalnię, nie oznacza to, że to wszystko, co musisz zrobić, aby Twoi goście byli zadowoleni:

Upewnij się, że recepcjonistka uśmiecha się i jest miła dla Twoich gości (nawet w najgorsze dni).  On lub ona jest pierwszym punktem kontaktowym dla Twojej firmy i może nadać ton całej wizycie.
Utrzymuj czystość w poczekalni, w tym w recepcji.  Zagracone miejsce oczekiwania może dać gościom negatywne oczekiwania na przyszłość.
Odwiedzający mogą poczuć się mile widziani, zapewniając im miejsce na powieszenie płaszczy, odświeżenie, a nawet miejsce na napój z wodą lub kawą.
Postaraj się, aby Twoi goście nie czekali na Ciebie.  Będą chwile, w których jest to po prostu niemożliwe, ale nie rób z tego przyzwyczajenia; Twoi goście mają pracowite dni, tak jak Ty!

Myśli końcowe

Najlepszym sposobem sprawdzenia, czy poczekalnia jest doskonałym miejscem dla Twoich gości, jest po prostu postawienie się na swoim miejscu: w rzeczywistości, usiądź w okolicy i dokumentuj regularnie swoje doświadczenie i poproś innych pracowników, by zrobili to samo, aby sprawdzić, czy konieczne jest wprowadzenie jakichkolwiek zmian. Możesz nawet rozważyć wysłanie ankiety do swoich stałych klientów, aby sprawdzić, czy mają oni jakieś sugestie.

Zaprojektowałeś nową poczekalnię lub przeprojektowałeś starą?  Co było pomocne w podejmowaniu decyzji dotyczących mebli, kolorów i dekoracji?  Czy zrobiłeś to sam, czy zwróciłeś się do kogoś lub programu o pomoc? Poinformuj nas o swoich doświadczeniach i o tym, jak mogą pomóc innym w realizacji tego samego projektu!

Podobne artykuły

Nowoczesne i tradycyjne wyposażenie salonu piękności.


Lista rzeczy do wyposażenia salonu fryzjerskiego.


Jakie narzędzia i wyposażenie są niezbędne w salonie fryzjerskim?.


Meble fryzjerskie - jak wybrać odpowiednie?.